Age of Mythology

Age of Mythology
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Mythology
Producent: Ensamble Studio
Dystrybutor: A.P.N. Promise
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-11-22
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 87 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Age Of Mythology
Bogowie i boskie moce:

Odyn

Age of Mythology 004324,1
Odyn


Najwyższy bóg nordyckiego panteonu. Był szalony, grzeszny i znany ze swojej mądrości.
Gdy działamy pod jego patronatem ludzcy żołnierze odzyskują samoczynnie punkty życia (stojąc w bezruchu robią to szybciej), a Hill Fort zadają o 20% większe szkody atakując wrogów. Specjalnością Odyna jest moc - Great Hunt, która podwaja ilość zwierzyny w danym miejscu.

Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Era Bóstwo i dostępna moc
Klasyczna Heimdall (Undermine) Freyja (Forest Fire)
Heroiczna Skadi (Frost) Nephthys (Ancestors)
Mityczna Tyr (Fimbulwinter) Baldr (Ragnarok)


Thor

Thor był wojowniczym bogiem - panem pogody. Od jego nazwy Thor pochodzi słowo Thursday (ang. czwartek). Thor sprawia, że jednostki Dwarf tracą ujemne statystyki do zbierania drewna i jedzenia - surowce te pozyskują prawie na równi z Gatherer (drewno troszeczkę wolniej). Ten wojowniczy bóg opiekuje się także technologiami rozwoju naszego państwa, zmniejszając koszta udoskonaleń dostępnych w budynku Dwarven Foundry, który możemy zbudować już w pierwszym wieku. Specjalną boską mocą Thora jest Dwarven Mine. W wybranym miejscu pojawia złoże złota, którego wielkość zależy tego kiedy użyjemy ten czar (Era archaiczna: 500 złota, klasyczna: 1000, heroiczna: 3000, mityczna 6000).

Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Era Bóstwo i dostępna moc
Klasyczna Forseti (Healing Spring) Freyja (Forest Fire)
Heroiczna Bragi (Flaming Weapons) Skadi (Frost)
Mityczna Tyr (Fimbulwinter) Baldr (Ragnarok)


Loki

Loki był urodziwy, lecz fałszywy i przebiegł. Choć łączyło go braterstwo krwi z Odynem i choć nieraz uczestniczył w przygodach Thora, to jednak najbliższy był lodowym olbrzymom, zaprzysięgłym wrogom bogów, niż im samym. W grze dzięki panowaniu Lokiego nasze jednostki mityczne będziemy powoływać mniejszym kosztem, jednostki Longhouse poruszają się o 10% szybciej a wozy Ox-Cart są o 50% tańsze i szybsze, ale mają o 25% niej HP ("życia"). Boska moc Lokiego to Spy, która pozwala widzieć oczami jednej z jednostek wroga (aż do jej zgonu).

Pomniejsze bóstwa i ich moce:
Era Bóstwo i dostępna moc
Klasyczna Heimdall (Undermine) Forseti (Healing Spring)
Heroiczna Njord (Walking Woods) Bragi (Flaming Weapons)
Mityczna Tyr (Fimbulwinter) Hel (Nidhogg)


Boskie moce egipskich bogów:

Undermine (era klasyczna, Heimdall) - niszczy zabudowania wroga (ściany i wieże natychmiast).
Healing Spring (era klasyczna, Forseti) - magiczne źródło leczy przyjacielskie jednostki z częstotliwością 2,5 HP (jednostek życia) na sekundę. Źródło może zostać przejęte przez wroga.
Forest Fire (era klasyczna, Freyja)- podpalony las uszkadza pobliskie budynki. Jest to jedna z najmniej użytecznych mocy.
Flaming Weapons (era heroiczna, Bragi) - zwiększa siłę ataku o 50% wszystkich jednostek ludzkich i bohaterów na mapie przez minutę.
Walking Woods (era heroiczna, Njord) - ożywione drzewa atakują wrogie jednostki i budynki. Nad ich poczynaniami nie mamy żadnej kontroli. Chodzące drzewa przeznaczamy do ataków na budynki.
Frost (era heroiczna, Skadi)- zamraża wrogie jednostki unieruchamiając je, ale daje im 99% obrony do wszystkich ataków. Stan taki trwa minutę. Czar ten przydaje się np. w czasie ataków na miasta. Rzucamy go w centrum wioski, po czym przez minutę niszczymy najważniejsze budynki. Frost przydaje się także na polu bitwy. Jedną minutę ode tchnienia możemy przeznaczyć na wezwani posiłków i leczenie rannych.
Fimbulwinter (era mityczna, Tyr) - stado wilków atakuje wrogie miasta przez 20 sekund. Moc tą trzeba użyć w miarę zaskakujący sposób, gdyż przeciwnik będzie próbował pochować mieszkańców do Town Center.
Ragnarok (era mityczna, Baldr)- zamienia wieśniaków w herosów z dużą premią przeciw jednostkom mitycznym. Niebezpiecznie jest używać tej mocy, kiedy mamy graniczną populacja. Wieśniacy kosztują 1 jednostkę populacji, a po zamianie w herosów, którzy kosztują 2 jednostki przeciążymy licznik populacji, co z kolei wstrzyma produkcję nowych wojowników.
Nidhogg (era mityczna, Hel) - bardzo silny smok efektowny także przy niszczenia budynków. Niestety nie możemy go leczyć. Mimo, że nasza bestia jest trochę powolna to z jego umiejętnościami może konkurować jedynie egipski Son of Osiris.

Autor: Daniel "KULL" Sodkiewicz
kull@sztab.com

Tekst udostępniony na wyłączność dzięki czasopismu "Action Plus". (C) Wydawnictwo Bauer.



Autor: 116
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.05.2009 | Szymiii » Gra jest świetna. Jeśli chodzi o bogów mamy trzech
04.07.2008 | pachucek » Dobry poradnik, osobiście cenię sobie tę część bar
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję